boddieensollinindonesia.reismee.nl

Boddie & Soll hebben eindelijk weer es wat te vertellen

Lieve lezers! Terug van weggeweest! Uiteraard hebben we niet stil gezeten, dus kunnen we jullie verblijden met een verslag van tientallen pagina's.. Doen we dus niet. In plaats daarvan even alle highlights op een rijtje: Kuta (Bali); super toeristisch en veel te duur oord waar we bijna twee weken hebben rondgehangen (why???). Belangrijkste bezigheden: - Onze surfskills aanzienlijk verbeteren - Surflichamen van Indonesiërs bewonderen - Chillen met Eka (vriend van Boddie) en Addi (vriend van Eka) - Tripje naar Ubud met Eka en neef van Eka die ons op een enorm leuk restaurantje wees waar we gegeten hebben bij een prachtig uitzicht wat niet gratis bleek te zijn (konden we een week van slapen) - Elke dag iets nieuws bedenken om opdringerige verkopers te weren - Pizza's eten, heel veel pizza's! - Yoghurt met fruit en muesli eten - Visum verlengen (Jeej!) en daar slechts een week op wachten en dan bijna ook nog een weekend als we niet hadden aangedrongen en gesmeekt dat we ECHT weg wilden - Zonsondergang bekijken samen met een miljoen anderen, maar toch elke avond weer prachtig - In airco shopping malls rondhangen (en dan ook maar een beetje shoppen voor slippers/ zonnebril/ zwembroeken enz want dat vergeet je natuurlijk als je op vakantie gaat) - Koffie met heel veel suiker drinken - Massage voor Boddie van een 80 jarig vrouwtje nadat Soll haar had afgewezen (your girlfriend is jalous?) - Tattoos in de meest rare vormen, groottes, kleuren bewonderen op de meest aparte, opvallende, vreemde plekken bij voornamelijk Australiërs in verschillende hoedanigheden - Scooters ontwijken (pfffffffff,die mogen echt overal rijden en schijnen overal voorrang te hebben) - Ontdekken dat Nederland achterloopt als het gaat om Mc Delivery - Een hele nacht kotsen (Boddie) Padangbai (Bali); schattig havenplaatsje om even helemaal tot rust te komen! Hier vertrekt de boot naar de Gili eilanden, waar veel mensen vanuit Bali heen gaan. Wij zijn wat langer gebleven omdat Boddie moest herstellen, maar ook omdat het hier superfijn bleek te zijn! Rustig, mooie strandjes, fijne restaurantjes en een relaxte sfeer. Precies wat we nodig hadden. Daarna weer het toerisme ingedoken: Gili Trawangan: leuk voor een fietstochtje en wat prachtige uitzichten. We hadden een hele fijne homestay met fijne mensen, maar verder vonden we sfeer vrij naar, veel te veel toeristen voor zo'n klein eiland, maar ook echt onvriendelijke locals. Jammer. Gelukkig nog twee kansen. Gili Meno: zo'n klein eilandje dat je het snel gezien hebt, ook een apart sfeertje. Getwijfeld of we dat derde eiland nog wel moesten doen. Toch gedaan, gelukkig! Gili Air: hier voelde we ons helemaal thuis. Yogales gevolgd (bij een Nederlands meisje hahaha), gewandeld, gezwommen, gesnorkeld, elke ochtend banana pancakes gegeten, mango's van onze gastouders gekregen, gevochten met insecten op ons balkon, elke dag voor 9 uur naar bed en om half 6 weer op. De omgeving waar we vanuit ons bungalowtje op uitkeken was super rustgevend met wat geitjes en koetjes op de achtergrond en een bloemen/cactustuintje naast ons huisje. 's Ochtends zag je vanaf ons balkon de zon opkomen. Af en toe een fietser en wat langslopende schoolkinderen. Scooters en auto's zijn niet toegestaan op de eilanden. Het regenseizoen begint langzamerhand op gang te komen, paar plensbuien gehad, maar de meeste regen van afstand gezien op Lombok waardoor wij konden genieten van het regenboogeffect:-) Senggigi (Lombok) Strand bekeken, nat geregend, vissers met vliegers bekeken, lekkere kip met bijzondere groente gegeten, mango's gekocht en aardappel gejat (onder toeziend oog), verhalen uitgewisseld met een Engelsman (Nederland? Ja ik denk dat ik daar geweest ben, maar heel Noord-Europa is hetzelfde voor mij.. ??), bekenden uit Bali tegengekomen (grappig). Kuta (Lombok) Gek genoeg het tegenovergestelde van Kuta op Bali. Er is hier weinig (alleen wel honderden kinderen die in perfect Engels armbandjes komen verkopen en echt veel vasthoudender zijn dan hun volwassen collega's. De eerste dag hebben we geluncht met zes kinderen aan tafel. Best hilarisch, maar daarna irritant. Please buy one just for helping a child so i can go to school tomorrow.. We hebben twee dagen een scooter gehuurd en over onbegaanbare wegen (eigenlijk geen wegen) langs de kust gereden. Zoooo mooi daar, geen woorden voor. Of nou ja een paar voor het idee; blauwe zee, wit strand, rotsen, bergen, eindeloze uitzichten. We hadden een leuke homestay met een lieve ibu die ons zomaar koffie kwam brengen en gezellige buren; John uit Duitsland die daar ongeveer woonde (surfwalhalla voor ervaren surfers) en Jack uit Australië die nooit uitgepraat raakte. Daarna na een 30 uur durende reis met bussen en boten in Flores beland. Hier hebben we een tripje naar Rinca Island gemaakt (Komodo national park) om dragons (reuze hagedissen) te spotten. Best beangstigend. Lekker gehiket over het eiland en ook nog buffels, herten, vogels, gekko's en mooie natuur gezien. Nu nog even aan het genieten van gewoon hier zijn; lekker wassen, dingen aan elkaar lijmen, nieuwe boeken scoren. Morgen verder oostwaarts! Liefs!!!!!

Frits

Dat was lang wachten op het volgende verhaal!

leuke reis en fijn te horen dat alles goed gaat.
Wacht in spanning op het vervolg!

Veel plezier en liefs,
Frits

agnes

Tussendoor wel regelmatig contactjes gehad, maar toch leuk om weer wat details te horen!
ik pak de atlas er weer bij om jullie reis over lombok te volgen. Ja, atlas :). op google maps schijnt een eilandje te staan dat niet bestaat, dus ik houd het maar even bij het oude, voor mij vertrouwde papierenwerk!

Veel reisplezier verder!
dikke kus, Agnes

Margit

Dat werd tijd! Leuk om weer wat te lezen. Heel veel plezier nog en verblijd me nog maar eens met een verhaaltje over zon en warmte. Want als ik uit het raam kijk en niet verder kom dan een meter vanwege de mist, lijkt dat wel heeel lang geleden...

Liefs!

klare

Klinkt toppie toppie allemaal! Vergeten jullie niet op zoek te gaan naar wat lokale perpernoten, om toch nog iets mee te pikken van Sinterklaas? Liefs!

Fador

Intrigerende mail. veel vragen. Vooral heel benieuwd naar wat je aan elkaar hebt gelijmd. Zonnebril? Elkaar misschien?
Fador dus.

Hanneke

Ben toch best een tikkeltje jaloers als ik dit lees. Mag wel he? Klinkt allemaal super goed! Geniet ervan,
Liefs Hanneke